Pride, one of the seven deadly sins, is the "universal sin" in that it affects everyone.

Tjobaaah, yes idag är det lördag och som väntat det blev full rulle i huset så fort neo kom ,p är man spåtant eller vad haha! Ikväll blir det popcorn och kolla på nån bra film skulle jag gissa på, kanske som sgat även se Euro vision! Bara för att få möjligheten att skratta åt hur kasst det kommer gå för Sverige! Vi kom ju nästan inte ens med i finalen utan var en av dom sista som fick komma vidare, förstår inte ens hur det gick till.... Meeeeeeen en sak som jag tycker är ganska intressant som jag nu tänkte dela med mig av är dom 7 dödssynderna, ni kanske inte hört talas om alla så tänkte snabbt ta och rabbla upp dom,
  • Högmod
  • Girighet
  • Begär
  • Avund
  • Frosseri
  • Vrede
  • Lättja
Detta är då de sju dössynderna, med andra ord besitter du någon av dessa kommer du enligt kristendomen brinna i helvetet! Men samtidigt vilken person har inte någon av dessa karaktärsdrag? Jag kan då erkänna att jag defintivt är lat! Föredrar att ligga hemma och inte göra något framför att flänga runt, det är mänskligt! Men hur som helst var ju på maxi för ett tag sedan och hittade då en film jag verkligen skulle vilja se, den heter seven och med bland annat Brad Pitt och Morgan Freeman, det handlar om en seriemördare som mördar efter dessa sju synder, tycker att den verkade sjuukt bra! Men sen är jag ju en riktig nörd så ni håller säkert inte med mig hehe, jag gillar sånna här konstiga saker har alltid gjort det och kommer alltid att göra det! Samma sak med gamla gudar, som tex grekisk och nordisk mytologi! Har läst böckerna Freja, Idun och Saga och dom är faktiskt riktigt bra, sedan har ju alla hört talas om grekiska mytlogioer så som Hercules, Perseus, Andromeda och massa andra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0