Life often brings misfortune in times of great happiness

Nu har jag kollat in massa folkhögskolor och hittade en jag vart riktigt förtjust i!! Den ligger på visingsö mitt ute i vättern! Dom har en kurs som passar mig perfekt, mycket engelska och man spenderar även en termin i brighton i England! Har varit i England förut och tycker landet är underbart så skulle inte tacka nej till att åka tillbaka! Sedan läser man även en del kurser på engelska vilket jag egentligen inte har något emot! Hoppas bara dom har B-kurser för har läst så pass många A-kurser så skulle aldrig få ihop det lilla jag annars skulle läsa till ett helttidsstuderande! Vilket är lika med mindre bidrag vilket är lika med dyrare för mig ,p Dom hade ju även internat där och har varit i gränna x antal gånger och vet att det är riktigt vackert där + att jag har ju släkt inte särskilt långt därifrån! (Gränna är närmaste staden från visingsö och det är därifrån man tar båten över till själva ön) Det enda jag inte riktigt gillar är just det att skolan ligger på en ö... Kan inte påstå att jag känner mig överförtjust över att bo på en ö hade hellre bott på fastlandet meeen man får helt enkelt gilla läget, huvudsaken är att linjen verkar vara riktigt intressant + jag får flytta från Umeå!! STORT PLUS!!


Här är bilder vi tog förre året, den första är en bild på visingsö den andra visar gränna!

Det är faktiskt riktigt vackert där, bilderna är tagna från en borg som ligger i närheten, tror det är brahe huset den heter, det finns även en borg på själva visingsö med samma namn, och ägaren till dessa 2 var även han som grundade skolan, braheskolan som den så vackert och fantasifullt heter! Nej men verkar faktiskt riktigt taggad, så det är bara att hålla tummarna och se vad som händer!! Ciaoo!

Kommentarer
Postat av: sandra

det var fan grymt fint där, :)

2011-05-07 @ 11:30:38
URL: http://ssandraaofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0