Be like the flower, turn your face to the sun



Och ännu en dag med underbart väder har passerat, i just love it!! Älskar verkligen att vara ute på sommaren det enda jobbiga är förstås att det är varmt = jag blir trött xD haha! Men meeen, idag äre ju sveriges nationaldag, fräsigt, visste ni att nationaldagen firas till minne av dagen då Gustav Vasa valdes till kung 1523 ;) Det lärde jag mig faktiskt relativt nyligen, men kan väl alltid vara bra att veta vrf man firar något, tycker det är så mycket man firar utan att veta varför man gör det.. Tex midsommar, hur många vet varför man firar midsommar? Jo det är faktiskt urgammalt, tror det kommer ändå bort från hedendomen eller liknande, har iallafall inget med kristendom att göra som de flesta andra högtider, utan midsommar är att man stoppar midsommarstången i marken för att befrukta jorden och för att man då ska få bättre skörd osv.. Hur många vet egentligen det?? jag vet inte ens varför jag vet det :S det är sånt där onödigt vetande som jag är rätt så bra på att kunna! Jaja finns då inte så mycket mer att förtälja ska dra mig så hareee!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0