30 juli

Resten av familjen drog till havet eller ja Jimmy följde inte med utan han stack iväg med en polare, så blev hur som helst ensam hemma, vilket känns ganska skönt för har världens mensvärk!! Alvedonen hjälpte iaf litegrann men inte vidare mycket kan jag påstå... Har fortsatt kolla runt på hundar, vill verkligen ha en husky men vet inte om det kanske får vänta tills längre fram i tiden! har faktiskt funderat på att nån gång i framtiden sticka till typ kanada eller alaska eller nåt, då ska jag skaffa en hundsläde och massa siberian huskys! VVet precis hur jag vill att min drömhus ska vara och konstigt nog så passar alaska och kanada ganska bra in på vart jag vill ha mitt hus, mit tute i ingenstans där jag på kvällarna kan tända en brasa och sitta vid den ochläsa med massa djur runt omkring mig! Dessutom gillar jag vinter och snö så länge det finns något att göra, så att dagligen träna med ett hundspann skulle defintivt sätta lite fart på tillvaron som annars skulle bli alldeles för tråkig! Men det kommer nog inte hända förräns nån gång efter jag fyllt 30, för innan det ska jag ha hunnit bo i japan ett tag oxå! Skulle ju nästan vilja jobba som tolk mellan engelska och japanska och undrar om det går att jobba med hemma typ översätta brev osv... Det skulle man ju då kunna skicka via mail till kunden i fråga.. Ja så tycker jag i alla fall men huruvida det går eller inte är en helt annan femma! Annars har jag alltid velat ha en långhårig schäfer! Dom är så otroligt fina, + att schäfrar är bra familjehundar! Enda nackdelen är att dom är lite av vakthundar och det kan då uppstå lite problem ibland ifall att en främling skulle komma förbi och hunden ansåg sin ägare hotad, för då dyker försvarsinstikterna fram! Har varit med om det tidigare, våra grannar hade en schäfer som vi i princip tog lika mycket hand om som dom och den såg ju då oss som en andra familj så när jag var me dhunden och en kompis till mig kom så bet schäfern till min kompis, det var väl inte hårt men det var för att varna henne och kan ju inte direkt påstå att det var vidare roligt jag vart jätteskraj och det blev hon med! Men men man ser ju hur det går, det är egentligen lite konstigt att jag som faktiskt är väldigt rädd för hundar alltid har velat ha en, jag älskar hundar och önskar verkligen att jag inte varit me dom en del saker som jag varit med om när det gäller hundar för dom är otroligt fina djur, men jag tänker jobba med den rädslan för hund ska jag ha!! Därmed basta!! Katt ska jag oxå ha! Men det är skillnad på katter och hundar, hundar behöver mer uppmärksamhet än katter gör som klarar sig väldigt bra själva, katter är mycket självständigare, men lika mysiga ändå! Men men känner att jag babblat på för mycket så ska dratta nu men hareee!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0