29 juli

Igår var jag och Maja till norrmjöle för en dag vid havet och kan säga att det var jävligt varmt! Inte bara i luften utan i havet oxå så brände mig haha... Men det var faktiskt riktigt härligt! På kvällen kom farmor och farfar hit så då blev det äta middag och dricka lite vin och grejjs, sedan idag for jag emd Maja på stan för att shoppa lite!! Blev en väska, en foundation samt puderborste och ett midjeskärp! Så är riktigt nöjd! Träffade även på en liten Tirri som fyller år imorgon så blir kanske att fira henne på söndag då hon kommer hem från deras stuga, isf blir det kanske att vi drar på allstar och kör en chillkväll där! För tillfället kollar jag runt lite på hundar vill väldigt gärna skaffa en hund för tycker sjukt mycket om dom! Det enda som gäller då är att ha tid samtidigt som jag jobbar! Har planerat på hur jag vill att det ska vara och det är då ifall jag jobbar mycket kvällar, då kan jag vara med hunden under dagen och sedan lämna den den med min mor och far på kvällen då ja kan jobba! Sjävlklart lär jag måsta jobba dag några gånger så då får jag spendera tid med hunden på kvällen ist men vill inte lämna den helt ensam medans jag sticker iväg och jobbar så det är väl det man har föräldrar till, hade ju även varit bra med egen lägenhet men isåfall måst ejag ha tvåa och då kommer jag att måsta jobba mer och då blir hunden själv... Visst det kanske skulle funka när den blir lite äldre men inte medans den är valp! Ska ju ta körkortet nu innan vintern så jobba kvällar skulle ju inte vara problem iom att jag tar mig hem då! Har kollat en hel del på gråhundar samt siberian huskey, tycker båda två är otroligt fina hundar, enda nackdelen med gråhund är ju då att det är en jakthund och jag är ju inte en person som jagar.. Och det kommer jag aldrig bli heller! Så isf skulle jag hellre skaffa mig en huskey som fungerar som familjehund förutom att dom kräver mer motion, man ska fara ut med den iallafall 3/4 gånger om dagen, och det skulle passa väldigt bra här ute i skogen då jag skulle kunna fara ut och cykla med den så att den får den motionen den behöver, och på vintrarna kan man ju åka ut med skotern, ett ganska stort + iom att det skulle betyda att även jag får mer motion än jag annars brukar få haha ,p

titta så söta dom är när dom är valp och älskar verkligen dom blåa ögonen!


Men dom är då vackra när dom växer upp oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0